onsdag 8 oktober 2008

Kan inte du föda 100 bebisar mamma?

Med 5 barn under 6 år har jag alltid lite dåligt samvete för att jag inte hinner med de äldsta (tvillingar snart 6 år) lika mycket eftersom de små tar mycket tid. Idag när min äldsta son sa:

-Kan inte du föda 100 bebisar mamma? lättade mitt dåliga samvete något och jag frågade varför han ville det. -Jo, bebisar är så söta och roliga! -Jamen, sa jag, de växer ju upp och blir bråkiga och tar dina grejor (syftar på brorsorna 2,5 och 4 år). -Men mamma, det gör inget!



Läste en artikel där kvinnan ville ha fler barn, men mannen tyckte att det räckte med de barn de hade. Jag har flera kompisar som har varit i den situationen, men när de har gett upp och sagt till sin make/sambo att de också är nöjda har respektive ändrat sig. Ett tips till alla som vill ha fler. Se hela artikeln http://www.alltombarn.se/foraldraliv/jag-trodde-smabarnsaren-lag-bakom-oss-1.16467

Inga kommentarer: