måndag 13 oktober 2008

Många barn = Smartare och snabbare!

Läste en artikel som verkligen stärkte min självkänsla http://www.aftonbladet.se/wendela/barn/article3522297.ab . Där kan du läsa att för varje barn du har fött blir du smartare, modigare och snabbare. Rackarns vad det stämmer på mig?!

Redan Innan jag fick barn var jag van att hålla många bollar i luften som receptionist på ett förstaklassigt hotell och först idag tänkte jag på att det har säkert hjälpt mig jättemycket. Det ska verkligen mycket till innan jag stressar upp mig med mina 5 barn under 6 år! Däremot tycker jag definitivt inte att jag blivit modigare, utan snarare tvärtom - vill inte gå ut när det är mörkt, jobba nätter och försiktigare med bilkörning.

Smartare - ja, det tycker jag nog också eftersom jag inte bryr mig så mycket om vad folk tycker. Vill de inte vara med mig som jag är, är det inte mig de vill vara med!

Inga kommentarer: